Kotak Pencarian

[Material] #5 Bahasa Indonesia Video Lesson: Question Words



Bahasa Indonesia Video Lesson: Question Words

Question Words 5W+1H is core of this video. I provide examples that you read below. Remember, this is important material to master, because you can ask anything about something.


Here is the list::

1.   Apa (What)
2.   Siapa (Who)
3.   Dimana  (Where)
4.   Kenapa (Kenapa)
5.   Kapan (When)
6.   Bagaimana (How)

EX:
A: Hei, apakah yang sedang anda lakukan? (Hei, what are you doing?)
B: Saya sedang makan sekarang (I am eating now)
A: Kapankah anda makan (when do you eat?)
B: Saya makan setiap hari (I eat every day)
A: Apakah yang biasanya anda makan?  (what do you usually eat?)
B: Saya suka makan nasi dan sayuran. (I like to eat rice and vegetables)
A: Dimanakah anda tadi makan? (Where did you eat?)
B: Saya tadi makan di ruang makan. (I ate in the dining room.)
A: Kenapakah anda makan? (Why do you eat?)
B: Saya makan karena saya lapar (I eat because I was hungry)
A: Bagaimanakah anda makan? (How do you eat?)
B: Saya makan menggunakan sendok (I eat using a spoon)
A: Siapakah yang makan selain anda? (Who ate besides you?)
B: Tidak seorang pun selain saya (Nobody, except me).